Utirom, miza pe servicii after sales de calitate

Servicii aftersales la cel mai inalt standard de calitate posibil.

Adaugat de Utirom la 15 Iulie, 2015

Utirom Invest este o societate nouă pe piaţa din Romania, dar este coordonată de către doi specialist cu o experienţă vastă in domeniu – Claudiu Bărbulescu, General Manager și Cătălin Dragomir, Director Marketing, fondatorii a altor două companii ce se bucură de success și recunoaștere din partea constructorilor din Romania, Hiarom Invest, reprezentant Hiab in Romania și Echipamente pentru Construcţii SRL (EPCO), distribuitor al constructorului spaniol de macarale Jaso. Putem spune că este un „start-up” cu potenţial, al cărui pariu caștigător pentru cucerirea unei cote de piaţă cat mai bune in următorii ani este oferirea unor servicii aftersales la cel mai inalt standard de calitate posibil.

Hitachi este unul dintre cele mai puternice branduri de mașini de construcţii de pe piaţa autohtonă. În România lucrează deja aproape 200 de utilaje, numărul acestora fiind cert datorită monitorizării GPS, existând însă un număr considerabil de utilaje care nu sunt monitorizate, astfel că numărul total al acestora este apropriat de 400 de unităţi.

Dezvoltarea organică, baza unui business sănătos

Mai mult decât o sintagmă, un mod de lucru zilnic ce definește strategia cu care Utirom abordează piaţa autohtonă de construcţii. Cu o echipă de profesioniști cu experienţă în domeniul vânzărilor de echipamente de construcţii și serviciilor post-vânzare, Utirom și-a propus să clădească business-ul pas cu pas, constructiv, având la bază încrederea și susţinerea clienţilor.

Pentru anul 2015 nu ne-am propus un target de vânzări iluzoriu. Deja am vândut primul utilaj, însă momentan strategia noastră este centrată pe ceea ce au nevoie clienţii Hitachi din România, și anume, servicii after sales. În ultimul an, aceștia nu au avut un distribuitor dedicat și au apelat la alte service-uri pentru reparaţii procurându-și piesele de la distribuitori din ţările vecine.

Ne dorim să readucem clienţii către noi, să le demonstrăm ceea ce le putem oferi, nu doar din punct de vedere al vânzării de utilaje, ci mai ales pe partea de after sales, o componenta importantă a businessului de ambele părţi. Tocmai de aceea am investit în personal, training-uri și în mașini echipate cu cea mai nouă tehnică în domeniu”,

declară Claudiu Bărbulescu, General Manager Utirom.

Echipa de service a Utirom numără în acest moment șapte specialiști, fiind însă în curs de creștere, aceștia împreună cu cele cinci ateliere mobile, complet echipate răspunzând rapid cerinţelor clienţilor de pe întreg teritoriul ţării. Filtrele și uleiurile sunt asigurate din depozitul propriu al importatorului, aduse pe comandă de la sediul central al Hitachi din Olanda.

De asemenea, în cadrul departamentului de service există o persoană desemnată care le oferă asistenţă clienţilor în ceea ce înseamnă monitorizarea flotei.

Încurajăm clienţii să lucreze cu filtre și uleiuri de origine, pe care le oferim la un preţ rezonabil. De asemenea, ne ajutăm clienţii și cu analize de uleiuri pentru a le arăta care sunt diferenţele între uleiurile și flitrele de origine și cele de pe piaţa aftermarket. Încercăm practic să ne educăm clienţii și să le arătăm ce beneficii pe termen lung pot obţine utilizând piese de schimb și consumabile de origine. Deocamdată stocurile de piese sunt în formare, încă analizăm cererea pieţei, dar acest lucru nu se simte, deoarece aducem rapid orice componentă solicitată. Avem clienţi care deja au achiziţionat de două sau trei ori piese de schimb de la noi în scurta perioadă de când suntem active pe piaţă. Ceea ce mi se pare de bun augur este că sunt client care în afară de consumabile și piese de schimb, au nevoie de expertiza noastră, iar acesta este un lucru foarte important, care denotă că facem lucrurile bine. Nu estimăm ca în acest an să devenim deja unul din marii jucători pe piaţa vânzărilor de utilaje noi din România, deși avem utilaje bune, cunoscute din punctul de vedere al performanţelor și rezistenţei în exploatare. Suntem interesaţi să avem o creștere sustenabilă, clienţii noștri să fie mulţumiţi de noi, să putem lucra pe termen lung cu ei și să oferim doar servicii profesioniste. Cu siguranţă, din a doua jumătate a anului ne vom concentra cu adevărat pe vânzarea de utilaje și anul viitor vom fi un jucător cu adevărat important pe piaţă”,

punctează Claudiu Bărbulescu.

Anul 2015 începe cu o livrare

La finele lunii februarie Utirom a realizat prima livrare a unui utilaj Hitachi pentru un client care se ocupă de exploatarea și producerea agregatelor, utilajul fiind deja pus la lucru într-o carieră. Acesta este un excavator pe șenile model ZX 470, cu cupă de 2,5 mc, cu ecartament variabil, ce este pregătit să lucreze și cu picon. Modelul a fost special comandat datorită performanţelor sale foarte bune pentru aplicaţii heavy duty, puterii mari de rupere dezvoltate la nivelul cupei, dar și confortului deosebit asigurat operatorului, acesta trebuind să lucreze perioade lungi de timp la randament maxim. Utilajul este echipat cu sistem de monitorizare prin GPS ce permite nu numai poziţionarea sa exactă în timpul lucrului, dar oferă informaţii importante pentru proprietar despre modul de lucru și timpii morţi, consumul de combustibil sau perioadele de suprasarcină.

Utirom realizeaza prima livrare

Această alegere nu a fost întâmplătoare, Claudiu Bărbulescu spunând că practic un client care utilizează odată Hitachi, rămâne fidel mărcii:

„Clientul are deja în exploatare încărcătoare și excavatoare Hitachi și este foarte mulţumit de fiabilitatea mărcii și de performanţele echipamentelor și are deja planificată o nouă achiziţie, de data aceasta un încărcător frontal ZW310”.